menusearch
vazinepooya.ir

اصحاب رسانه همراه صنعت برق در فرهنگ سازی مدیریت مصرف

جستجو
۱۴۰۴/۵/۲۹ چهارشنبه
(0)
(0)
اصحاب رسانه همراه صنعت برق در فرهنگ سازی مدیریت مصرف
اصحاب رسانه همراه صنعت برق در فرهنگ سازی مدیریت مصرف

در نشست خبری مدیران عامل ​صنعت برق استان زنجانعنوان شد:

اصحاب رسانه همراه صنعت برق در فرهنگ سازی مدیریت مصرف

به مناسبت روز خبرنگار، نشست خبری مدیران عامل ​صنعت برق استان زنجان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، ضمن تبریک روز خبرنگار در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به ناترازی انرژی، اظهار کرد: این موضوع قریب به دو دهه پیش پیش‌بینی شده بود، اما تا رسیدن به مرحله بحرانی چندان جدی گرفته نمی‌شد. خوشبختانه با همراهی رسانه‌ها توانستیم تا حد قابل توجهی این موضوع را فرهنگ سازی کنیم و اغلب مشترکین در برنامه های مدیریت مصرف همکاری مطلوبی دارند. در تابستان امسال خوشبختانه در سطح ملی توانستیم با همکاری مشترکین 3000مگاوات صرفه جویی در انرژی را رقم بزنیم

عادل کاظمی با بیان اینکه امروز مدیریت مصرف و توسعه انرژی‌های نو، به‌ویژه نیروگاه‌های خورشیدی، از اولویت‌های اصلی شرکت است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۸ نیروگاه خورشیدی در استان شامل واحدهای بهره‌برداری‌شده، در دست اقدام و متقاضیان وجود دارد که مجموع ظرفیت آن‌ها به ۳۲۵ مگاوات می‌رسد. علاوه بر این، احداث سه نیروگاه خورشیدی دولتی با ظرفیت سه مگاوات در دستور کار قرار دارد تا سهم مهمی در کاهش ناترازی انرژی داشته باشد.

 

وی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی اخیر گفت: طی خرداد تا مرداد امسال، ۱۱۰ پروژه ظرفیت‌سازی، اصلاح و ترمیم شبکه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرا شد که هدف از آن افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق در پیک بار تابستان ۱۴۰۴ بوده است

کاظمی همچنین از اقدامات انجام‌شده در حوزه نهضت ملی مسکن یاد کرد و افزود:  بخشی از واحدهای مسکونی به مرحله تأمین زیرساخت‌های برق رسیده‌اند. در حوزه روستایی نیز پروژه‌هایی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه اصلاح، ارتقا، نوسازی و روشنایی معابر به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان توسعه هوشمندسازی شبکه را از دیگر اولویت‌ها دانست و بیان کرد:  بیش از ۸۵ درصد مشترکان استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند و تا پایان سال سطح هوشمندسازی در بخش‌های مختلف مصرف گسترش خواهد یافت. در بخش خانگی، مشترکان پرمصرف حتماً تحت پوشش کنتورهای هوشمند و لیمیتر قرار می‌گیرند تا کنترل دقیق‌تری بر مصرف داشته باشند.

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص رعایت عدالت در خاموشی‌ها اذعان کرد: ثابت بودن خاموشی به دلیل ضرورت در برخی حوزه‌ها همچون مراکز درمانی و ساختمان‌های پزشکان است، اما برای رسیدن به اهداف ابلاغی توانیر، خاموشی‌ها با توازن مناسب مدیریت می‌شود. بنا به درخواست برخی مشترکین موضوع خاموشی‌های چرخشی در کارگروه انرژی بررسی خواهد شد. همچنین ممیزی ادارات و مراکز تجاری به‌طور مستمر انجام می‌شود. تمام ادارات استان به لیمیتر مجهز شده‌اند تا مصرف آنها به صورت هوشمند و غیرمستقیم کنترل شود.

این مسئول با اشاره به سازوکار جبران خسارت‌ها، خاطرنشان کرد: خسارت‌های ناشی از خاموشی یا مشکلات فنی از سوی توانیر اعلام و اعتبارات لازم اختصاص داده می‌شود. کمیته تعیین خسارت فعال است و در صورت مراجعه مشترکان، چنانچه خسارت وارده ناشی از قصور یا مشکلات فنی شرکت توزیع برق باشد، بخشی از آن طبق کارشناسی جبران خواهد شد.

سایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب